ملخص :
هدفت الدراسة الحالية لبحث واقع اهتمام طلاب المرحلة الثانوية بقيم مقرر اللغة الإنجليزية لدى عينة عشوائية من طلاب الصف الأول الثانوي حجمها (32) فرداً من طلاب الصف الأول الثانوي (نظام المسارات)، لعام 1445ه، بثانوية مؤته بالمتيه التابعة لمركز الفرشة بمنطقة عسير التعليمية في المملكة العربية السعودية، وأعد الباحث الاستبانة كأداة لهذا البحث لقياس واقع اهتمام طلاب المرحلة الثانوية بقيم مقرر اللغة الإنجليزية، وتوصلت النتائج الى وجود مستوى مرتفع لاهتمام طلاب الصف الأول الثانوي بالقيم (العلمية) في مقرر اللغة الإنجليزية من وجهة نظر أفراد عينة البحث وهو ما يجيب عن السؤال الأول للدراس، كما وجد مستوى مرتفع لاهتمام طلاب الصف الأول الثانوي بالقيم (الأخلاقية) في مقرر اللغة الإنجليزية من وجهة نظر أفراد عينة البحث وهو ما يجيب عن السؤال الثاني للدراسة، وأيضا وجود مستوى مرتفع لاهتمام طلاب الصف الأول الثانوي بقيم مقرر اللغة الإنجليزية من وجهة نظر أفراد عينة البحث.
Abstract:
The current study aimed to examine the reality of secondary school students’ interest in the values of the English language course among a random sample of (32) first-year secondary school students (pathways system), for the year 1445 AH, at Mu’tah Secondary School in Al-Matih, affiliated with Al-Farsha Center in the Asir Educational Region in the Kingdom. Saudi Arabia. The researcher prepared the questionnaire as a tool for this research to measure the reality of secondary school students’ interest in the values of the English language course. The results showed that there is a high level of interest of first year secondary school students in the (scientific) values in the English language course from the point of view of the research sample members, which answers the question. The first was for the study. It was also found that there was a high level of interest of first-year secondary school students in the (moral) values in the English language course from the point of view of the research sample members, which answers the second question of the study. There was also a high level of interest of first-year secondary school students in the values of the English language course from the point of view of Research sample members.
الزهراني, خالد بن مطر بن أحمد, & الحارثي, عبدالرحمن بن محمد نفيز. (2023). واقع اهتمام طلاب المرحلة الثانوية بقيم مقرر اللغة الإنجليزية. المجلة الدولية للآداب والعلوم الانسانية والاجتماعية, 45(1), 85-114. doi: 10.21608/ijashs.2023.330452
MLA
خالد بن مطر بن أحمد الزهراني; عبدالرحمن بن محمد نفيز الحارثي. "واقع اهتمام طلاب المرحلة الثانوية بقيم مقرر اللغة الإنجليزية", المجلة الدولية للآداب والعلوم الانسانية والاجتماعية, 45, 1, 2023, 85-114. doi: 10.21608/ijashs.2023.330452
HARVARD
الزهراني, خالد بن مطر بن أحمد, الحارثي, عبدالرحمن بن محمد نفيز. (2023). 'واقع اهتمام طلاب المرحلة الثانوية بقيم مقرر اللغة الإنجليزية', المجلة الدولية للآداب والعلوم الانسانية والاجتماعية, 45(1), pp. 85-114. doi: 10.21608/ijashs.2023.330452
VANCOUVER
الزهراني, خالد بن مطر بن أحمد, الحارثي, عبدالرحمن بن محمد نفيز. واقع اهتمام طلاب المرحلة الثانوية بقيم مقرر اللغة الإنجليزية. المجلة الدولية للآداب والعلوم الانسانية والاجتماعية, 2023; 45(1): 85-114. doi: 10.21608/ijashs.2023.330452